Współcześnie duże i mniejsze sklepy by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i nie stracić w konsumpcyjnym świecie swojej pozycji, proponują coraz więcej udogodnień, by konsumenci czuli się na zakupach swobodnie. Taki ukłon jest skierowany głównie w stronę rodzin z dziećmi, gdyż to one stanowią ważną grupę ekonomiczną, która zasila gospodarkę krajową.
Rodzic z dzieckiem na zakupach, oprócz zakupów oczekuje dzisiaj wszystkich wygód i komfortów, które sprawią, że może w markecie spędzić ze swoją pociechą sporą część dnia, mając zapewnione wszystko to, co jest mu potrzebne. Dlatego, w galeriach handlowych toaleta wyposażona przewijak jest już normą. Coraz więcej sklepów oferuje też pokój matki z dzieckiem, czyli przytulne miejsce dla matek karmiących. Takie intymne warunku sprzyjają nie tylko dziecku, ale i matce, która niekiedy, aby zaspokoić nagły głód swojego maluszka musiała niekiedy karmić piersią w tłumie ludzi, spotykając się nierzadko z ich oburzonymi spojrzeniami. Ponadto, coraz więcej już miejsc zapewniających opiekę nad dziećmi. Są to sale zabaw z animatorami, czyli osobami przeszkolonymi do opieki nad dziećmi, aby ich rodzice moli swobodnie zrobić zakupy. Takie rozwiązanie oferuje, między innymi, Ikea. Rodzic zostawia dziecko na określony w regulaminie czas i dzięki temu może się poświecić swoim sprawunkom. W ślad za Ikeą idą inne większe sklepy, które wiedzą, jak ważny dzisiaj jest czas i ile współczesny rodzic ma na głowie. Ponadto, w galeriach handlowych znajdują się liczne kawiarnie i restauracje, które mają przygotowane specjalne menu pod gusta najmłodszych klientów. Po zakupach rodzice i dzieci, mogą rodzinnie zjeść deser lub obiad. Dzisiaj czas spędzony z rodziną w galerii handlowej to już nie tylko robienie zakupów, ale czasami i forma spędzania wolnego czasu, określony styl życia. Jest to, oczywiście doskonałe podejście marketingowe, które jak się okazuje w praktyce przynosi obopólne zadowolenie i zyski.